Türkiye, 2023-2024 ihracat sezonunun ilk 8 ayında 205 bin ton iç fındık ihraç etti. Ulusal Fındık Konseyi Başkanı Hamza Bölük, sezon sonuna kadar toplamda 285 bin ton ihracat gerçekleşmesini beklediklerini söyledi. Bu sayede 1,8-2 milyar dolar gelir elde edilmesi hedefleniyor.
Geçen yıl 294 bin ton fındık ihraç eden Türkiye, bu yıl da benzer bir rakama ulaşmayı planlıyor. Bölük, kalan 4 ayda 80-85 bin ton daha fındık ihraç edileceğini öngörüyor.
Bölük, kakao fiyatlarındaki artışın çikolata tüketimini ve dolayısıyla fındık ihracatını olumsuz etkileyebileceğini de kaydetti. Çikolatanın en önemli hammaddelerinden biri olan fındığın, kakao fiyatlarındaki artıştan dolayı daha az tercih edilebileceğini ve bunun da ihracat rakamlarını düşürebileceğini belirtti.
Bölük, Türk ihracatçılarının daha fazla fındık satışı ve daha fazla gelir elde etmeyi hedeflediğini vurguladı. Bu hedefe ulaşmak için çalışmaların ve girişimlerin devam ettiğini aktardı.
DÜNYA
11 saat önceSPOR
2 gün önceEKONOMİ
3 gün önceDÜNYA
3 gün önceDÜNYA
3 gün önceSPOR
4 gün önceGÜNDEM
4 gün önce
1
Ankara’da lityum fabrikasında sızıntı
4313 kez okundu
2
Depremzede Leyla Altun, Yeni Evinde Erdoğan ve Aliyev’i Ağırladı
3212 kez okundu
3
Eskişehir’de trafik tarihine geçen ceza: Polisten kaçtı, bedelini 350 bin TL ile ödedi!
1623 kez okundu
4
4. Tarım Orman Şurası Başladı
1369 kez okundu
5
Hürmüz Boğazı’nda Petrol Sevkiyatı Çöktü: Küresel Enerji Krizi Derinleşirken Akaryakıt Zamları Kapıda
1147 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.