Trabzon’un Şalpazarı ile Giresun’un Eynesil ilçeleri arasında kalan Sis Dağı Yaylası’nda bulunan Sandık Gölü ve Şelalesi, karların erimesiyle birlikte adeta yeniden hayat buldu. Deniz seviyesinden 2 bin 182 metre yüksekte yer alan göl ve şelale, coşkulu suyuyla görsel bir şölen sunuyor.
Özellikle yaz aylarında Sis Dağı’na çıkan yerli ve yabancı turistlerin uğrak noktası haline gelen bu doğal güzellik, bölge halkının da gurur kaynağı. Yöre sakinleri, göle ve şelaleye ulaşımı kolaylaştıracak yürüyüş yolu düzenlemelerinin yapılmasını ve bölgenin turizm potansiyelinin artırılmasını talep ediyor.
Yöre sakinlerinden 66 yaşındaki Yüksel Gülay, gölün şeklinin sandığı andırmasından dolayı “Sandık Gölü” adını aldığını belirtti. Gülay, “Gölün üst kısmında Sandık Gölü, alt kısmında ise uzun bir şelale var. Alt kısmına ulaşmak zor ama görüntüsü eşsiz. Gölün bir tarafı Trabzon, diğer tarafı Giresun. Bu manzaranın benzerini Türkiye’nin başka bir yerinde görmedim” dedi.
DÜNYA
1 saat önceGÜNDEM
1 saat önceYAŞAM
1 saat önceASAYİS
1 saat önceMAGAZİN
1 saat önceGÜNDEM
3 saat önceGÜNDEM
19 saat önce
1
Gümüşhane’nin Tarihi Kalelerine Ulaşım Kolaylaşıyor
10240 kez okundu
2
Ankara’da lityum fabrikasında sızıntı
4300 kez okundu
3
Depremzede Leyla Altun, Yeni Evinde Erdoğan ve Aliyev’i Ağırladı
3204 kez okundu
4
Sakarya Nehri Kıyısında Yeni Sosyal Yaşam Alanı Yapılıyor
2853 kez okundu
5
Gelin Kayası Turizm Destinasyon Alanı Projesi İçin İlk Kazma Vuruldu
2765 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.