SGK, boşananlardan gelen emekli maaşı dolandırıcılığına son veriyor. Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), boşanarak emekli maaşı almak isteyenlere karşı harekete geçti. 81 ilden binlerce ihbar alan SGK, denetimlere başladı ve 2 binden fazla kişiyi tespit etti. Bu kişilerin emekli aylıkları kesildi ve aldıkları maaşları faiziyle geri ödemek zorunda kalacaklar.
SGK’nın 2023 yılı faaliyet raporunda, kayıt dışılıkla mücadeleye ilişkin veriler yer aldı. Raporda dikkat çeken bir detay ise emekli maaşı alabilmek için eşinden boşananların sayısıydı.
SGK, boşandığı eşi ile yaşamaya devam eden 2 bin 418 kişinin aylıklarını kesti.
Bu kişiler, aldıkları maaşları geriye dönük faiziyle ödemek zorunda kalacaklar.
Geçen yıl toplam 101 bin 794 işyeri denetlendi ve bin 533 işyerinin sahte olduğu ortaya çıktı. Tüm tespitler sonucunda toplamda 1.2 milyar TL para cezası kesildi.
DÜNYA
52 dakika önceGÜNDEM
58 dakika önceYAŞAM
1 saat önceASAYİS
1 saat önceMAGAZİN
1 saat önceGÜNDEM
2 saat önceGÜNDEM
19 saat önce
1
İzmir’de 126 kilo bonzai ele geçirildi
4923 kez okundu
2
Ankara’da lityum fabrikasında sızıntı
4300 kez okundu
3
Yunanistan’da tatil yapan Hasan Cemal hastaneye kaldırıldı
4267 kez okundu
4
Ekrem İmamoğlu’nun Voleybolcu Sevgilisine Lüks Hediyeler İddiası
4151 kez okundu
5
Giresun’da Siyasi Sarsıntı: Hasbi Dede Hakkında Cinsel Taciz Davası Açıldı!
4024 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.