Dünyaca ünlü kahve zinciri Starbucks, İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırıları nedeniyle protesto ve boykot kampanyalarıyla karşı karşıya kaldı. Bu durum, şirketin ocak-mart döneminde gelirlerinde düşüş yaşamasına neden oldu. Şirketin bu dönemde yıllık bazda geliri %2 azalarak yaklaşık 8,6 milyar dolara geriledi. Piyasa beklentileri ise 9,1 milyar dolar seviyesindeydi.
Gelirlerindeki düşüşe rağmen Starbucks, Türkiye’deki kahve fiyatlarına bu yıl ikinci kez zam yapmaktan geri durmadı. Gazete Oksijen’in haberine göre, bu yıl 45 liradan satılan küçük boy (Tall) filtre kahve 60 liraya yükseltilmişti. Son zamla birlikte ise bu ürünün fiyatı 70 liraya çıktı. Filtre kahvenin internet üzerinden sipariş verilen platformlardaki fiyatı ise 85 liraya ulaştı.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.