– Onaylı Randevu Sistemi Nedir?
Onaylı Randevu Sistemi, randevuların iptal edilmesinin ardından boş kalan kapasitenin hizmet bekleyen hastalar için kullanılmasını sağlayacak bir sistemdir. 13 Mayıs Pazartesi günü itibarıyla alınacak randevular için geçerli olacak.
– Nasıl Onay Verilir?
Randevu tarihinden bir gün önce, akşam saat 20.00’ye kadar kişilerin randevusuna onay vermesi veya gelemeyeceğini bildirmesi gerekecek. Onay, “www.mhrs.gov.tr” internet sitesi, mobil uygulama ve “ALO 182” çağrı merkezi olmak üzere tüm kanallar üzerinden verilebilecek.
– Onaylanan Randevu İptal Edilebilir mi?
Randevu tarihinden bir gün önce saat 20.00’ye kadar “www.mhrs.gov.tr” internet sitesi, mobil uygulama ve ALO 182 çağrı merkezi aracılığıyla iptal işlemleri gerçekleştirilebilecek.
– Onaylamayanlara Ne Olur?
Son onay saatine kadar randevusunu onaylamayan kişilerin randevusu sistem tarafından iptal edilecek.
– Muaf Gruplar Kimler?
65 yaş üstü hastalar ve kanser hastaları onaylı randevu sisteminden muaf tutulacak. Bu gruptaki hastalar, her zaman randevu alabilecek.
– Acil Durumlarda Ne Yapmalı?
Randevu, kişi tarafından ya da otomatik olarak onaylanmış olsa da 23 Mayıs 20.00’ye kadar iptal edilebilecek. Bu saate kadar onaylı randevusunu iptal etmeyen ve randevusuna gitmeyen kişilerin, aynı branş için 15 gün boyunca yeni randevu alması kısıtlanacak. Fakat kişiler sağlık tesislerinden randevusuz hizmet alabilecek.
– Ertesi Güne Randevusu Olan Bir Kişi Onaylamazsa Ne Olur?
Randevuları, onaylanmadığı için otomatik iptal edilen kişiler, tekrar randevu alabilecek. Herhangi bir kısıtlama uygulanmayacak. Saat 20.00 itibarıyla otomatik olarak iptal edilerek boşalan randevular, öncelikli olarak talepte bulunan kişilere verilecek.
– Sistemden Faydalanmak İçin Ne Yapmak Gerekir?
Sistemden faydalanmak için herhangi bir özel işlem yapmaya gerek yok. 13 Mayıs tarihinden itibaren alınan randevular için onaylama işlemi zorunlu olacak.
– Sistemin Hastanelere ve Hastalara Faydaları Nelerdir?
Onaylı Randevu Sistemi, hem hastanelerin hem de hastaların zamanı daha verimli kullanmasını sağlayacak.
Hastaneler
Randevuya gelmeyen hastaların boşalttığı kapasiteyi, acil ihtiyaç duyan hastalara aktarabilecekler.
İş yükünü dengeleyerek daha etkin bir şekilde hasta kabulü gerçekleştirecekler.
Hastalar
Gereksiz yere hastanede bekleme süreleri kısalacak.
Randevu alamadıkları durumlarda, onaylanmayan randevuların sisteme geri dönmesiyle daha hızlı randevu bulma imkanı yakalayacaklar.
– Sistemin Uygulanmasında Karşılaşılabilecek Sorunlar Nelerdir?
Yeni bir uygulama olması sebebiyle, hastaların sisteme alışma sürecinde bazı zorluklar yaşanabilir. Örneğin, randevu onay saatini kaçırma, internet veya telefon erişimindeki sorunlar gibi durumlar söz konusu olabilir. Ancak Sağlık Bakanlığı’nın bilgilendirme çalışmaları ve sistemin kullanım kolaylığı sayesinde bu sorunların zamanla azalması bekleniyor.