Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), velilerin okul müdürü ve öğretmen görüşmelerini dijital ortama taşıyan “veli randevu sistemi”ni hayata geçirdi. Veliler, e-devlet kullanıcı bilgileriyle okulların internet sitelerinden randevu alabilecek.
Sistem nasıl çalışıyor?
Öğretmenlerin müsaitlik tablosu oluşturuluyor: Okul yöneticileri, öğretmenlerin görüşmelere ayırabilecekleri zamanları belirliyor.
Veliler e-devlet üzerinden giriş yapıyor: Veliler, okulun internet sitesi üzerinden e-devlet kullanıcı bilgileriyle sisteme giriş yapıyor.
Müsait zaman dilimleri seçiliyor: Veliler, sistemde öğretmenlerin müsaitlik tablosundan boş olan zaman dilimleri için randevu talebinde bulunabiliyor.
Randevular haftadan önce planlanıyor: Randevu alınacak haftadan önceki cuma günü öğle saatine kadar sistem açık tutulacak. Aynı gün öğleden sonra ise okul yönetimleri öğretmenlere randevu saatlerini bildirecek.
Randevu iptali ve takibi de sistem üzerinden yapılıyor: Veli, sistem üzerinden randevu talep edebildiği gibi aktif ve eski randevularını da görebilecek ve günü gelmemiş randevusunu iptal edebilecek.
Sistemin avantajları
-Veliler, sıra beklemeden ve zaman kaybetmeden randevu alabilecek.
-Görüşmeler önceden planlanacağı için daha verimli ve düzenli gerçekleşecek.
-Sistem, veli ve öğretmenler arasında daha fazla iletişimi teşvik edecek.