Karasu Limanı, Türkiye ile Romanya arasında yeni faaliyete başlayan Karasu-Köstence Ro-Ro Hattı ile Avrupa’ya açılıyor. Bu yeni hat, Türkiye ve Avrupa arasındaki ticaretin hızlanmasına, maliyetlerin düşmesine ve çevresel etkilerin azalmasına önemli katkılar sağlayacak.
Stratejik Önemi Artan Karasu Limanı
IC Altyapı İşletme bünyesinde faaliyet gösteren Karasu Limanı, yeni Ro-Ro hattı ile hizmet ağını genişletiyor. 3 Temmuz 2024’te faaliyete başlayan hattın açılışı, yerel otoritelerin katılımıyla gerçekleşti. Bu hat, Kapıkule ve Hamzabeyli’deki uzun TIR kuyruklarını azaltarak nakliyecilere alternatif bir güzergâh sunacak.
Uzman Görüşleri
IC Altyapı İşletme Genel Müdürü Serhat Soğukpınar, “Karasu-Köstence Ro-Ro hattı, kara taşımacılığında yaşanan sorunlara ekonomik ve çevreci bir alternatif sunacak” dedi. Karasu Limanı İşletme Müdürü Gökçen Erdem ise bu hattın Avrupa ülkelerine giden araçlar için büyük zaman kazandıracağını vurguladı.
Yeni Yatırımlar ve Büyüme
Karasu Limanı, yeni Ro-Ro hattı ile yük grafiğini sürekli yukarıya taşıyor. Yeni hat, Almanya, Belçika, Hollanda ve Fransa gibi ülkelere ulaşımı kolaylaştıracak. Ayrıca, bu güzergâh Ukrayna ve Moldova için de kritik öneme sahip.
İhracata Büyük Katkı
Yeni Ro-Ro hattı, 100 standart TIR kapasiteli Ro-Pax gemiyle hizmet verecek. Geminin 250 yolcu kapasitesi bulunuyor ve her iki limandan düzenli tarifeli seferler yapılacak. Bu hat, ihracat ve ithalatçıların rekabet gücünü artırarak Avrupa’daki yeni pazarlara giriş imkânı sağlayacak.
Karasu Limanı’nın Genel Görünümü
2017’de ilk geminin yanaştığı Karasu Limanı, 2019’da düzenli Ro-Ro seferlerine başladı. Liman, 250.000 metrekare alan üzerine kurulu olup, yıllık 1.5 milyon ton genel kargo ve 110 bin adet Ro-Ro kapasitesine sahip. 2023’te 1.147.101 ton/yıl genel ve dökme yük elleçlenmiş olup, toplamda 7.65 milyon ton yük taşınmıştır.