ABD’den sonra dünyaya en fazla dizi satan Türkiye’de, ekonomik krizin etkisi dizi piyasasına da yansıdı. Artan maliyetler ve reklam gelirlerindeki durgunluk, yazlık dizi projelerini rafa kaldırdı. Son gelen bilgilere göre, ARC Film ve D Media da bu yaz için planladığı yazlık dizi projelerinden vazgeçti.
Maliyetler 10 Kat Arttı, Reklam Gelirleri Durakta
Üç yıl önce 1 ya da 1,5 milyona mal olan dizilerin bölüm başı maliyeti şu anda 10 milyon TL’yi geçti. Prodüksiyon maliyeti, oyuncu ücretleri, senarist, yönetmen ve teknik ekip ücretlerindeki 10 katlık artışa karşın reklam gelirlerinde artış yaşanmadı. Bu durum, birçok dizinin final yapmasına neden oldu.
Diziler Reklamla Maliyetlerini Çıkaramayınca Final Yapıyor
Dizilerin yayında olduğu saatte topladığı reklamla maliyetlerini çıkaramadığı durumlarda kanallar, yurt dışı satış garantisi yoksa dizileri daha çabuk bitirmeye başladı. Bu durum, yazlık dizi hazırlıklarını da etkiledi.
Ekonomik Kriz Eylül Dizilerine de Yansıyacak
Ekonomik krizin eylül sezonundaki dizi sayısını da azaltacağı öngörülüyor. 7 güne 7 dizi uygulamasının kalkacağı ve kanalların daha az dizi yayınlayacağı konuşuluyor.