ÇEDES Projesi Tartışma Yaratıyor: Öğrenciler Kefenli Gösteri Yaptı

AnasayfaEğitim

ÇEDES Projesi Tartışma Yaratıyor: Öğrenciler Kefenli Gösteri Yaptı

ÇEDES projesi, okullarda tartışmalı uygulamalara yol açıyor. Filistin temalı etkinlikte öğrenciler kefenli olarak sahne aldı, din dersine özel sınıf açıldı.

Paylaş

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) “Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum Projesi” (ÇEDES) kapsamında yapılan etkinlikler, kamuoyunda büyük yankı uyandırıyor.

Filistin Temalı Gösteri Tartışmaları Alevlendirdi

İstanbul Gaziosmanpaşa’da bulunan Küçükköy Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde düzenlenen Filistin’e destek etkinliğinde, öğrencilerin üzerine kefen örtülmesi eleştirilere neden oldu. Tiyatro gösterisinde beş öğrenci yere yatırılarak üzerleri beyaz kefenle örtüldü, küçük kız öğrencilerin başları kapatıldı ve erkek öğrencilere asker kıyafeti giydirildi.

Pedagojik Bir Cinayet

TÖBSEN temsilcisi Serkan Bebek, bu durumu “pedagojik bir cinayet” olarak nitelendirerek, “Çocukların ölen insanları canlandırması, üzerlerine beyaz örtü örtülmesi kabul edilemez. Bu etkinlikler, okullarda siyasal ideolojinin empoze edilmesidir,” dedi.

Cami Ziyaretleri ve Manevi Danışmanlar

ÇEDES projesi kapsamında öğrenciler, camilere götürülmeye ve Diyanet’in merkezlerinde panellere katılmaya devam ediyor. Bu etkinlikler sırasında dersler iptal ediliyor ve “manevi danışmanlar” olarak adlandırılan kişiler okullarda eğitim veriyor. Ancak bu danışmanların yetkinliği konusunda belirsizlikler bulunuyor.

Din Dersine Özel Sınıf Uygulaması

Samsun Tekkeköy’de, Gölceğiz Cumhuriyet İlkokulu’nda din kültürü ve ahlak bilgisi dersine özel bir sınıf açıldı. İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa Uzunlar ve ÇEDES ilçe koordinatörünün katılımıyla açılan bu sınıf, diğer dersler için uygulanmayan bir ayrıcalık olarak dikkat çekti.

Okul Sınırlarını Aşan Etkinlikler

Tokat Niksar Ulucan Ortaokulu’nda ise öğrenciler, okul dışında İsrail’i boykot ve Filistin’e destek amacıyla stant açtı. Bu tür etkinliklerin okul sınırlarını aşması, projenin kapsamı ve amacı hakkında soru işaretleri oluşturuyor.