Diyarbakır’da bir lisede uygulanan blok ders sistemine karşı çıkan bir veli, bu uygulamanın öğrenciler üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekti. Velinin iddiasına göre, 40’ar dakikalık iki ders arasındaki 15 dakikalık teneffüs yerine, 80 dakikalık blok dersler ve ardından gelen 15 dakikalık teneffüs, öğrencilerin dikkatini ve ders verimini düşürüyor.
Velinin bu konudaki girişimleri ilgili makamlarca karşılanmayınca, Kamu Denetçiliği Kurumu’na (KDK) başvuruda bulunuldu. KDK, başvuruyu inceledikten sonra blok derslerin öğrencilerin dikkatini dağıttığını ve aktif öğrenmeyi zorlaştırdığını tespit etti.
Kararda, öğrenci odaklı bir eğitim anlayışının benimsenmesi gerektiği ve blok ders uygulamasının sadece istisnai durumlarda kullanılması gerektiği vurgulandı. KDK’nin bu bulguları ışığında, Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyarbakır Valiliği’ne blok ders uygulamasına son verilmesi yönünde tavsiye kararı verdiği belirtildi.
Karar, öğrencilerin eğitim kalitesini artırmak ve öğrenci merkezli bir yaklaşımı teşvik etmek adına önemli bir adım olarak görülüyor. Bu tavsiye kararının, ilgili makamlar tarafından dikkate alınıp alınmayacağı ve uygulamanın değiştirilip değiştirilmeyeceği ise merak konusu.