‘Tüketiciyi Koruma Haftası’nda şikayet yağdı!

AnasayfaGündem

‘Tüketiciyi Koruma Haftası’nda şikayet yağdı!

Paylaş

Tüketiciyi Koruma Haftası’nda en çok şikayet edilen konular belli oldu. Online alışveriş, GSM ve internet abonelikleri, özel okul fiyatları ve mobilya siparişleri tüketicilerin en çok sorun yaşadığı alanlar olarak öne çıkıyor.

Online alışverişte dikkat!

Tüketici Konfederasyonu (TÜKON) Genel Başkanı Aziz Koçal, online alışverişlerde ürün teslim edilmemesi, ürünlerin siparişle alakasız olması ve ücret iadesinde yaşanan sorunların en çok şikayet edilen konular olduğunu belirtiyor. Koçal, sosyal medya platformlarından yapılan siparişlere karşı da uyarıda bulunarak, bu tür platformlarda mağduriyet yaşanma riskini vurguluyor.

GSM ve internet aboneliklerinde aldatıcı bilgiler!

Koçal, GSM ve internet aboneliklerinde firmaların taahhüt süresi bitmeden aldatıcı bilgiler vererek tüketicileri zamlı tarifelere yönlendirdiğini ve cayma bedeli adı altında yüklü faturalar ile karşı karşıya bıraktığını söylüyor.

Özel okul fiyatları zirve yaptı!

Son aylarda özel okulların fiyatlarıyla ilgili şikayetlerin de arttığını belirten Koçal, mobilya siparişlerinde eksik ve kusurlu teslimat, ölçülere uygun olmama ve taahhüt edilen sürede teslim edilmeme gibi sorunların da sıkça yaşandığını dile getiriyor.

Finansal kuruluşlara da şikayet yağmur!

Kredi kartı aidatları ve işlem komisyonları da tüketicilerin şikayet ettiği konular arasında yer alıyor. Kredi ve kredi kartı borçlarını ödeyemeyen vatandaşların varlık şirketlerine devir olan borçları nedeniyle taciz edilmesi de artan şikayetler arasında.

Tüketiciler haklarını arasın!

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, tüketicilerin karşılaştığı sorunların zamanla değiştiğini ve internet üzerinden yapılan alışverişlerde şikayetlerin arttığını söylüyor. Deniz, mevcut yasal düzenin tüketicileri koruduğunu ancak hakkın aranması gerektiğini vurguluyor.