Giresun, TÜBİTAK 2204 Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda büyük bir başarıya imza attı. Tokat’ta gerçekleştirilen 55. TÜBİTAK 2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nın bölge finalinde Giresun, dikkat çeken bir performans sergileyerek ön plana çıktı.
Rekor katılım ve dereceler
Giresun’dan yarışmaya katılan 196 proje, büyük bir rekora imza atarak bölge finallerinde 23 proje ile temsil edildi. Bu yoğun katılımın ardından elde edilen başarılar da dikkat çekiciydi. Giresun, 4 birincilik, 3 ikincilik ve 2 üçüncülük elde ederek bilim alanında büyük bir başarı yakaladı.
Öne çıkan projelerde öğretmelerin başarısı büyük
Giresun’un başarısında öne çıkan projeler, öğrencilerin yanı sıra danışman öğretmenlerin de büyük emeği bulunmaktadır. Dereceye giren projeler, bölge finallerinde bilim alanındaki çeşitliliği ve derinliği ile dikkatleri üzerine çekti.
Derece alan öğrenciler
- Sema Selin Çakmak, Giresun Fen Lisesi, Türk Dili Ve Edebiyatı, 1.
- Sema Selin Çakmak, Giresun Fen Lisesi, Değerler Eğitimi, 1.
- Göktürk Temel, Bulancak Mes. ve Tek. And. Lis., Biyoloji, 1.
- Nesrin GENÇ, Giresun Sosyal Bilimler Lisesi, Matematik, 1.
- Neslihan Sarı, Giresun Fen Lisesi, Tarih, 2.
- Kadir Kemal, Giresun Fen Lisesi, Coğrafya, 2.
- Selma Yılmaz Uçar, Bulancak Fen Lisesi, Biyoloji, 2.
- Özlem Çukurlu Aydın, Giresun Bilsem, Psikoloji, 3.
- Engin Yılmaz, Giresun Sosyal Bilimler Lisesi, Sosyoloji, 3.
Ankara’da Türkiye finallerine doğru
Giresun’dan bölge finallerinde birinci olan projeler, Mayıs 2024’te Ankara’da düzenlenecek Türkiye Finallerinde Giresun’u temsil etme şansı elde etti. Bu başarılı öğrenciler, ulusal düzeyde de Giresun’un adını bilim alanında duyurmak için heyecanla hazırlıklara başladı.
Eğitim camiasından tam destek
İl Milli Eğitim Müdürü Ertuğrul Tosunoğlu, yarışma hazırlık ve başvuru sürecinde emek veren öğrenci ve danışman öğretmenleri tebrik ederek, Türkiye Finallerinde ulusal başarılar diledi. Bu başarı, Giresun’un eğitim ve bilimdeki potansiyelini bir kez daha ortaya koyarken, Giresunlu öğrencilerin ve öğretmenlerin azmi, bilimsel çalışmaların gelişimine katkı sağlamaya devam edecek.